Monday, August 3, 2009

Bersedia Ke Hospital!

Memandangkan usia kehamilan dah masuk 9 bulan lebih, saya dah pek siap-siap semua barang-barang yang perlu dibawa ke hospital. Beg tu saya letak dalam kereta. Mana tau tetiba je baby bagi signal, mudah skit kerja saya. Perrgh...sungguh bersungguh-sungguh saya ni kan? Tapi saya memang macam tu, suka bersedia awal.

Antara yang saya isi dalam beg untuk dibawa ke hospital:-
KEPERLUANKU
> Kain batik
> Baju
> Sweater
> Stokin
> Maternity pad
> Nursing bra
> Tudung & anak tudung
> Keperluan diri (sikat, bedak dll)
> Tuala
> Kad hospital/buku merah
> Beg extra untuk baju busuk

KEPERLUAN BABY
> Pakaian
> Sarung kaki & tangan
> Selimut
> Lampin
> Keperluan diri (bedak dll)
> Tuala
> Tuala kecil/saputangan

Sekarang ni pun rasa tak larat sangat. Perut pun dah turun. Tapi, Dr. Fawziah kata baby belum masuk dalam salurannya. Ada lagi 3 minggu ni. Berdebar-debar hati ni....

7 comments:

alin said...

moga slamat..
ntah2 jd baby merdeka x nanti aisyah.. :) nk x pek herba mandian lepas bersalin? check kt blog
http://qaseh-alam.blogspot.com/

Anasfadilah said...

kami doakan semuanya selamat,InsyaAllah :)

asmieyra said...

takutnyer..perut makin kebawah..terbayang ms nak bersalin dl..mmg ms pregnant bb girl besar kan..aiani bandingkan nagn member perut dia bsar compare nagnaiani,coz saiz badan kitaorg sm jer..ssh nak bergerak..take care ye

Aishah Megahasz said...

Insyallah, selamat semuanya.

Aini, tak semestinya baby girl perut besar. Tengok ibunya kuat makan ke idok..hehehehe...

Mutiara Kasih said...

assalam..mommy aisyah..
minta izin copy senanrai ni ye..
utk rujukan saya yg dah nak due ni..
thanks alot

Mutiara Kasih said...

assalam..mommy aisyah..
minta izin copy senanrai ni ye..
utk rujukan saya yg dah nak due ni..
thanks alot

Aishah Megahasz said...

Mutiara Kasih: List saya simple saja. Nak copy dipersilakan :D