Thursday, August 6, 2009

Kehamilan: 37 Minggu

Tempoh Kehamilan: 37 Minggu
Berat Badan: 71kg

Wah sekiranya dihitung-hitung aku ada lebih kurang 2 minggu saja lagi untuk bersalin. Dalam hati berdebar-debar, takut tapi gembira pun ada juga. Tak sabar nak tengok baby baru ni.

So far, berat badan pun naik dah tak banyak macam dulu. Naik skit saja. Hmm...rasanya kali takkan lebih dari masa aku mengandungkan Hadif dulu (74kg). Maybe sebab selera makan dah kurang. Tapi asyik dahaga saja. Dan biasalah bila minum banyak asyik kena pegi toilet banyak kali.

Antara perkara yang tak best aku alami sekarang ni adalah kaki bengkak. Nampak huduh sangat. Rasa ketat je bila pakai kasut. Satu lagi, bila baby bergerak mesti rasa tak selesa kat perut ni. Maybe sebab ruang untuk dia bergerak dah semakin sempit. Sian dia, meh le keluar cepat-cepat. Ibu dah tak larat ni.

Rasanya aku dah bersedia untuk bersalin bila-bila masa dari sekarang. Dah tak larat nak bawa perut ni. Dan yang paling penting dah tak sabar nak tengok baby ni lahir ke dunia. Nak sentuh, nak kiss, nak breastfeed, nak pakaikan baju yang lawa-lawa, nak....(wah banyak pulak rancangan aku).


Cuma yang aku seram sangat bila ingat saat-saat melahirkan. Sakit yang tak tahu nak diceritakan macamana sakitnya. Kadang-kadang tu boleh lupa macamana nak bernafas, nak mengucap, doa semuanya hilang macam tu saja. Nasib baik ada Huzien. Pertolongannya sangat-sangatlah diharapkan kali ni. Boleh ye Abang?

3 comments:

asmieyra said...

sis masuk contest nie,http://kasehabadi.blogspot.com/2009/08/merdeka-belly-contest.html. memang tuk perggy mom..huuuu

Aishah Megahasz said...

Aini, ok. Memang nak masuk pun. Gambar yang ada tak best sangat. Tapi masuk jela sebab hadiah best.

asmieyra said...

hadiah memang best..tu teruja tp aini tak layak...alah join je sis,menang ke kalah ker adatle kan..tp tgk semua tunjuk perut beso jer..aini nak join mmg out le.