Thursday, December 24, 2009

30 Minit Yang Panjang

Setiap hari, aku sebelum ke tempat kerja, aku akan singgah untuk hantar Hadif Syahmi & Hana Alesya ke rumah mak. Kalau time cuti sekolah Haziq Fahmi akan ikut sama. Perjalanan dari rumahku ke rumah mak dalam 30 minit.

Hm... 30 minit tu kalau diikutkan sekejap saja. Masa sekarang ni berjalan cepat sangat. Tapi dalam masa 30 minit aku drive ke rumah mak aku macam-macam perkara bakal berlaku. Kadang-kadang boleh stress jugak.

Bayangkan dalam perjalanan, Hana Alesya mula merengek dan akhirannya menangis dan melalak tak ingat dunia. Hadif Syahmi sibuk nak itu, ini. Time nilah tak nak nenen dan nak bagi botol kat ibu. Time nila nak sweet. Haziq Fahmi pulak sibuk tanya itu dan ini, tunjuk itu dan ini. Wah, sungguh tak tahan. Kadang-kadang bising yang amat dalam kereta. Aku ni dahla tak cekap sangat drive.... huhuhu...

Bayangkan pergi kerja 30 minit, balik kerja 30 minit lagi. Pergh.... Tapi bukan hari-harilah macam tu. Ada masanya sunyi sepi jugak. Macam semalam, time balik. Semua terbongkang.



3 comments:

izzahazfar said...

sonok kan anak ramai...hehehe....boleh jd contoh...terutama tang kesabaran..hehhee

Aishah Megahasz said...

Izza, salam kenal. Jadi ibu ni memang kena banyak sabar kalau tak habis meletop rumah hahahaha...

Shais said...

comelnya tengok anak-anak tidur...