Monday, December 21, 2009

EBM (15/12/09)

Setakat 15 Disember 2009 inilah stok yang ada.....


Terpaksa susun rapat-rapat. Tupun ada hati nak letak tupperware yang berisi ayam. Karang orang kata aku tak memasak lansung kat rumah pulak. Ops, tu belum termasuk stok EBM kat bahagian tepi pintu peti ais ye tuan-tuan dan puan-puan.


Memandangkan dah penuh sangat, aku kadang-kadang rasa malas pulak nak buat stok. Tapi kena ingatkan diri sendiri juga, jangan malas-malas mengepam. Aku simpan skit kat bahagian bawah sebab dah tak boleh simpan kat bahagian beku. Dalam otak masih terfikir-fikir wajarkah beli deep freezer (berapa lama mau fikir da.....?)


Cuba tengok label kat botol susu tu. Pukul 1 pagi ye tuan-tuan dan puan-puan sekalian. Pergh..... aku tak sangka aku begitu rajin sekali bangun tengah malam buta mengepam. Itulah pengorbanan yang aku kena buat bila bertekad nak menyusukan Hana Alesya.


Tapi ramai lagi yang masih berdolak-dalih untuk menyusukan anak mereka. Macam-macam alasan yang ada. Anda bagaimana?

No comments: