Wednesday, December 23, 2009

Lost World of Tambun


Mulanya aku dengan Huzein rancang nak ke Cameron. Tapi tula last minute punya perancangan, semua hotel dah penuh dan teringat maybe strawberry dah habis dikutip orang maklumlah cuti sekolah, kami tukar plan ke Lost World of Tambun. Lost World tu dekat saja dengan rumah mertua aku. Bawa anak-anak mandi-manda kat sana. Haziq & Hadif memang suka main air, apa lagi syok sangatlah diaorang.

Memandangkan time ni cuti sekolah, orang punyalah ramai. Aku sampai rasa macam malas saja nak masuk Lost World tu. Ramai sangat orang, sampai berlaga bahu. Tapi ingat dekat anak-anak yang excited yang mandi, aku gagahi juga. Cuaca pun tak berapa elok, hujan renyai-renyai. Aku duduk dalam payung yang Abah bawa, khemah semua penuh sebab dah dibooking orang. Ada company buat Hari Keluarga dan Treasure Hunt.


Masam pulak muka anak daraku ini. Masam sebab takleh mandi sama abang-abang ke? Huzein, Haziq & Hadif enjoy mandi. Aku, Abah & Alesya tengok je diaorang mandi, dalam hujan renyai pulak tu. Tensen makcik.....




Habis acara mandi-manda, Abah decide nak balik. Mak yang baru balik dari kenduri singgah ambil Abah. Tingallah kami 5 beranak.



Bila anak-anak dah siap tukar baju, kami semua ke Petting Zoo. Masa ni hujan dah berhenti. Aku rasa okla skit, kalau tak rimas semacam je.

Petting Zoo best bagi aku sebab anak-anak suka tengok animal. Macam-macam binatang yang cute ada kat situ. Kat situ jugak boleh tangkap ikan. Timba kecil dan jaring penangkap ikan disediakan. Beria Huzein, Haziq & Hadif menangkap, tapi tak dapat pun. Ikan tu cerdik, menyusup sana-sini.




Last sekali kami naik train untuk pusing dalam kawasan Lost World. Pendek saja perjalanannya. Nak tunggu train tu sampai punyalah lama. Perhentian akhir sekali boleh tengok tiger. Masa tu ada show bagi makan tiger. Kami singgah sekejap tengok.


Masa tu Hana Alesya dah merengek nak menyusu. Aku kena bagilah, takkan nak bertindak kejam tak bagi kot heheheheh... Nursing cover ada dalam beg pada Huzein. Aku bagi sajalah dia menyusu. Tapi sempat pulak tu panggil Huzein suruh ambil gambar aku. Jangan marah ha.....



Gambar-Gambar di Lost World of Tambun

No comments: