Thursday, December 10, 2009

Mr. Bee

Jom aku perkenalkan Mr. Bee. Mr. Bee ni adalah penenang di kala aku drive bawa anak-anak. Asalnya Mr. Bee dibeli untuk menenangkan Hadif Syahmi dalam perjalanan. Sekarang ni diperturunkan pada Hana Alesya pulak.


Perjalanan dari rumah aku ke rumah mak mengambil masa kira-kira 30 minit. Kalau Huzein bawa 20 minit je. Aku ni tak teror macam dia, so ambil masa lama skitla. Dalam masa 30 minit tu macam-macam boleh jadi. Kalau anak tido nyenyak, tak meragam tenanglah aku drive. Tapi, kalau tetiba saja melalak tak tentu pasal, aku pun gelabah. Silap-silap boleh masuk longkang dibuatnya.

Nasib baik ada Mr. Bee ni. Boleh layan anak-anak sekejap time aku drive. Mr. Bee ni bagus sebab masuk dalam kategori soft toys, anak-anak gigit pun tak ada masalah. Selain tu nak cuci pun senang, masuk je dalam mesin basuh dan jemur. Lagi satu yang aku suka, Mr. Bee ni cute. Cutekan dia?


Tapi, walaupun dia cute, kadang-kadang masih tak mampu menjadikan Hana Alesya tenang dan senang duduk dalam car seat. Stress tau.....

No comments: