Thursday, January 28, 2010

Di Sebalik Tadbir

Semua kena kerahan tenaga bagi memastikan kenduri adik ipar saya berjalan lancar. Gigih betul kami sekeluarga bekerja. Saya selitkan gambar-gambar di sebalik tadbir, just for fun. Enjoy!

Bukan setakat orang dewasa yang bertungkus lumus buat kerja, anak-anak saya dan anak saudara saya, Imaan pun turut serta.


Habis aktiviti dalam rumah, Haziq, Hadif & Imaan sibuk melompat di luar rumah. Saya tak tahu motif mereka. Yang pastinya memang kena marahla.


Masa hari kenduri Hadif Syahmi sibuk sepahkan bunga di atas katil pengantin. Ini pun adalah cubaan mengundang kemarahan.


Uwais walaupun tak sihat tetap ceria. Kesian dia diserang demam campak. Alesya pun tak sihat jugak, cirit-birit. Maybe sebab badan panas.


Budak-budak dari pagi sampaila ke malam asyik dengan lolipop. Tak pernah lekang. Habis bersepah-sepah lolipop di dalam rumah. Orang kenduri makan nasi, mereka kenduri lolipop.


Tengok Hadif Syahmi dengkikan Alesya. Kesian Alesya.


Malamnya ada acara potong kek. Hadif menangis nak potong sama. Oh Hadif ini bukan celebrate birthday. Bulan depan kita potong kek birthday Hadif yang betul-betul punya ok.


Patung shark Yati antara props yang selalu digunakan untuk acara bergambar. Sekejap ada di pelamin, sekejap di depan akuarium. Budak-budak ni suka benar.


Ini adalah wajah orang yang kepenatan bekerja sepanjang hari. Kesian dia, takpela anak sulong macam tula.


Selepas kenduri di rumah Izwan, kami semua nak pulang. Haziq Fahmi sedih tinggalkan maksunya. Dia kata 'Kenapa Maksu kena tinggal? Haziq risaula...." Anak ibu ni memang sensitif. Tak payah nak risaukan maksu kamu tu. Pepandaila paksu Izwan tu jaga.


Lepas tu ada pula satu soalan dari Haziq, "kenapa dia nak kena kahwin dengan maksu?" Part ni saya serahkan pada paksu Izwan kamu untuk menjawab ye Haziq. Ibu tak pandai baca hati dan perasaan orang lain.

No comments: