Tuesday, April 13, 2010

10 Fakta Yang Anda Mungkin Tak Tahu

1) 8 is my lucky number.
> 18/10/78 - Tarikh lahir saya
> 04/08/76 - Tarikh lahir Huzein
> 18/12/04 - Tarikh saya dan Huzein disatukan
> 08/10/05 - Tarikh lahir Haziq Fahmi
> 20/02/08 - Tarikh lahir Hadif Syahmi
> 28/08/09 - Tarikh lahir Hana Alesya
..... dan nombor rumah saya adalah 81.

2) Sebelum berkahwin, panggilan saya kepada Huzein adalah 'PAKCIK' dan dia memanggil saya dengan panggilan 'MAKCIK'.

3) Hadiah pertama yang Huzein beri kepada saya adalah music box yang dia beli semasa outstation diUS.

4) Saya memang gila masuk contest (walaupun sekarang dah tak berapa aktif sebab busy). Hadiah yang pertama sekali saya dapat adalah compact powder jenama Maybelline.

5) Saya kadang-kadang jadi fobia dengan air sebab seumur hidup pernah lemas sebanyak 2 kali, masa umur 4 tahun dan 13 tahun.

6) Saya rasa saya dah tak pandai bawa kereta manual. Saya bukan pemandu yang cekap. Sekarang ni saya memandu kereta auto ke pejabat (ke pejabat saja ye, lain-lain tempat Huzein yang bawa).

7) Saya memang gila babywearing. Jumlah baby carrier yang saya ada adalah sebanyak 9 (3 pouch, 1 ring sling, 1 Mei-Tai with buckle (atau buckle-tai) & 4 SSC). Tupun berangan nak tambah lagi.

8) Bila saya tua nanti, Haziq Fahmi bakal jadi pendengar yang sedia (dia seorang yang sensitif dan memahami), Hadif Syahmi penghibur di kala duka (dia memang seorang yang lucu) dan Hana Alesya peneman ke mana-mana (shopping le apa lagi?)

9) Saya lebih rapat dengan arwah nenek (saya panggil tok) daripada emak saya sebab dari kecil saya tinggal dengan dia.

10) Saya minat dengan Amy Mastura. Bukan sebab dia pandai menyanyi atau lagu-lagunya tapi sebab dia cute dan peribadinya. Sampai sekarang saya masih minat dia lagi.


Gambar semasa gathering dengan fans Amy Mastura lama dulu. Cuba teka mana satu saya?

6 comments:

Afne said...

saya nk tekaaaaaaaaaa hat kiri barisan berdiri yg pertama (paham ke?) hehe

Aishah Megahasz said...

Afne: Salahla. Nampak sangat dulu dengan sekarang banyak beza. Dulu kurus dan mantain cun..heheheheh

nigina said...

10 fakta tu cuma ada 3 jer persamaan ngan saya... hehehe

Aishah Megahasz said...

Nigina: Uik, yang mana sama tu?

Nurul Aima Hj Kaim said...

wah kakak ku birthday saya 19.10

Aishah Megahasz said...

NurulAima: Wah dekat2 ye tarikh besday kita...