Thursday, April 22, 2010

Oh..Oh....

Pagi-pagi tadi masa saya buka blog, saya singgah ke blog Hanz. Perasaan keibuan saya sungguh tersentuh bila tengok gambar ni.


Sangat sedih, bergenang airmata. Saya terkenangkan anak-anak saya. 2 orang budak di dalam gambar ni lebih kurang macam Haziq & Hadif.

Fikir-fikir balik, adakah Haziq akan sayangkan (maksud saya, sangaatttt sayang) adiknya Hadif sama macam budak di dalam gambar ni? Haziq & Hadif sebenarnya tak boleh duduk dekat. Asyik nak buat drama swasta saja. Tapi dengan Hana Alesya, Haziq ok pulak.



Hana Alesya mengendeng masa Haziq buat puzzle, dia buat tak reti saja. Kalau Hadif, mesti dia tolak-tolak. Lepas tu adalah adegan yang tak ingin dilihat.

Apapun, saya tahu Haziq masih sayangkan Hadif. Mungkin ada masa-masa tertentu mereka tak boleh dekat. Dan ada masa-masa tertentu, mereka boleh bermain bersama. Kelmarin masa ke kedai dengan Tok (mereka panggil mak saya Tok) Hadif nak beli keropok, siap pesan pada Tok beli dekat abang sama. Bagusnya anak ibu ni. Harap-harap kekal sampai bila-bila.


Ops, berbalik pada gambar 2 budak lelaki di atas. Saya bergenang airmata melihatnya. Anda bagaimana?

1 comment:

Nurul Aima Hj Kaim said...

sangat sedih!!~ lagi sedih kalu budak2 tu jd mangsa sindiket