Tuesday, May 11, 2010

Hari Ibu Tahun Ini

Nama saja Hari Ibu, tapi hari itu takkan berubah apa-apa. Jangan berangan si suami akan bangun awal menyediakan sarapan, menyiapkan anak-anak dan segala macam lagi kerja yang biasa dibuat.

Hari itu, semuanya macam biasa. Mandikan anak, pergi Klinik untuk check-up Hana Alesya, memasak, suapkan anak makan. Tengaharinya jemput Haziq balik dari Tadika. Dia ada buat kad untuk Hari Ibu. Lupa pula nak ambil gambar.

Petangnya Huzein ajak makan diluar. Anak-anak ni masa Ibu suruh tidur, tak layan. Masuk saja dalam kereta, semuanya terbongkang.




Huzein malas nak makan Western Food. Jadi, kami ke Kedai Kak Wan. Order ikan masak stim. Sedap tau. Anak-anak pun boleh makan sebab tak pedas.


Sekarang ni seronok sikit nak makan di luar sebab Hana Alesya dah boleh duduk sendiri. Jadi, boleh letak dia dalam baby chair. Tak perlu pangku dia lagi.


Habis makan kami pergi main bowling. Huzein yang cadangkan. Rasanya dia yang nak main sangat, bukan saya. Gian main lepas main hari tu di Ipoh.


Bapa mithali yang sibuk pakaikan anak-anak stokin. Saya? Ibu mithali yang sibuk mengendong anak. Saya kendong Hana Alesya pakai Mei-Tai dari Apootaern. Lawakan?


Tapi sayang, bukan saya punya. Saya cuma jadi tukang test saja. Insyallah, saya akan ada Mei-Tai sendiri nanti.

Anak-anak seronok sangat main bowling. Huzein layankan saja. Masuk longkang pun Haziq dan Hadif melompat happy.



Sebelum balik, saya dan Huzein ambil gambar bersama anak-anak. Seperti biasa, gambar tak pernah perfect.

Huzein dan anak-anak.
Percubaan, kali pertama.....


Percubaan, kali kedua.....


Saya dan anak-anak.
Percubaan kali pertama.....


Percubaan kali kedua.....


Susah betul nak dapat gambar perfect. Tak kisahlah janji kami semua happy!

2 comments:

m@Ri@ said...

sedap tu ikan stim..;)

Aishah Megahasz said...

Maria: Memang sedap, anak-anak pun suka :D