Wednesday, May 5, 2010

Mari Belajar Solat

Kalau tanya Hadif Syahmi, bila besar nanti nak jadi apa? Dia jawab nak jadi Ustaz. Kalau betullah jadi Ustaz bila besar nanti, seronoknya saya.

Kalau Hadif nak jadi Ustaz, kena rajin solat. Huzein mengajar Hadif cara-cara bersolat. Beria dia ikut.


Berdiri tegak


Rukuk


Sujud


Lepas habis solat, berdoa

Doa kena doa yang baik-baik. Jangan asyik nak doa supaya Ibu & Abah sentiasa belikan mainan baru untuk Hadif saja.

Mesti ada yang bertanya kenapa Haziq Fahmi tak ikut sama belajar? Masa ni dia tengah merajuk. Merajuk benda kecil je, pasal susunan tikar sejadah.



Melalak tak ingat dunia. Tak pasal-pasal jiran semua ingat Abah & Ibu mendera anak. Padahal sentuh pun tidak.

4 comments:

Shais said...

seronok tgk anak2 ikut kita sembahyang...bab nangis tu yg tak tahan...mengamuk ya.

Aishah Megahasz said...

Kak Shada@Shais: Tula, mengamuk sebab dia nak susun sejadah tu ikut cara dia. Tak bagi menangis dan merajukla.

nora said...

sejuk perut ibu mengandung..:)...anyway, terpandang carpet tuh..beli kat ikea ekk??nora pun ada gak...same color..kui2x

Aishah Megahasz said...

Nora: Memang beli kat Ikea carpet tu. Kak Aishah ngan husband memang suka shopping kat Ikea bila pergi KL. Sekarang susah skit kot sebab anak dah ramai, tak boleh nak sumbat barang banyak. Ke memang dah kena beli MPV ni..heheheh