Monday, October 25, 2010

Hadif Syahmi: Saya Dah Besar!

Hadif Syahmi dah menjangkau umur 2 tahun 8 bulan. Dan sebagai Ibu, dengan bangganya saya nak umumkan yang Hadif Syahmi sekarang dah tak pakai dypers! Seperti ibu-ibu yang lain, mula nak mengajar si kecik untuk 'potty training' bukanlah mudah. Alhamdulillah, bila dah berjaya rasa lega sangat.

Dalam usia ini, Hadif Syahmi anak yang berdikari. Kalau boleh, dia nak makan sendiri.


Kalau kena cara, dah boleh diharap untuk tolong buat kerja. Ataupun menambahkan kerja Ibu, itu terpulang pada keadaan...ahhahahahahaha


Hadif Syahmi juga suka mencuba perkara baru, asal tengok orang buat (contoh paling dekat Haziq Fahmi) dia pun nak buat juga.


Dan dia juga suka belajar perkara baru. Rajin bertanya juga.


Hadif Syahmi seorang yang berani. Tak takut ke hadapan. Tak suka menyorok di belakang.


Dia lansung tak takut dengan orang yang baru dikenali. Teringat baru-baru ni, saya, Haziq dan Hadif makan aiskrim di shopping mall. Dia terjatuhkan sikit aiskrim. bila cleaner Bangladesh datang sapu sampah, dia bagitau "Hadif yang bagi jatuh aiskrim tu." Lepas tu apa dia sembang entah dengan cleaner tu saya pun tak tahu.

Hadif Syahmi juga suka berkawan.


Animal pun dia suka juga. Tapi, yang besar-besar saja. Yang kecil-kecil macam lipas, spider dan ulat memang dia takut. Mesti terjerit-jerit ketakutan.


Hadif Syahmi anak yang manja. Kadang-kadang bila saya nak mengendong Hana Alesya, dia minta saya kendong dia juga.



Meh tengok gambar ni, Hadif Syahmi: budak nakal dan Hadif Syahmi: budak baik.



HAZIQ: Ibu, ibu, dekat scholl Haziq ada belajar lagu baru.
SAYA: Iye...lagu apa?
HAZIQ: 'menyanyi lagu yang saya tak tau lagu apa?'
HADIF: Sekolah Hadif pun ada lagu baru.
SAYA: Aik, lagu apa?
HADIF: Terus berlagu 'Si Capik....'
SAYA: Hahaha...(memang gelak gulingla dengar Hadif nyanyi)
Hai, sekolah apa yang ajar lagu macam tu Hadif??

HADIF: Ibu, Hadif nak k**ncing.
SAYA: Cepat-cepat, buka seluar pergi toilet.
HADIF: *buka seluar cepat-cepat dan mula nak berlari ke toilet*
SAYA: Ha...jangan lari nanti jatuh!
HADIF: Terus berjalan jengket-jengket ala Pink Panther
SAYA: *tersenyum tengok gelagat dia*

Hadif Syahmi ni memang lucu sikit orangnya. Bila tengok gambar di bawah ni, saya tertanya-tanya apa benda nakal yang dia buat sampai tergelak sorang-sorang?

1 comment:

Hanz said...

Good Luck, Aishah!