Monday, November 29, 2010

Jom Tengok Upin & Ipin

Gigih betul anak-anak saya, pagi-pagi Sabtu bangun awal nak pergi tengok Upin & Ipin. Memandangkan Huzein bermalas-malasan, jadi kami semua sampai lewat (seperti biasalah) ke Family Day anjuran tempat kerja Huzein.

Sampai dekat sana, lepas register dan ambil goodie bag, kami tengok magic show.


Sebenarnya Haziq dan Hadif bukan minat sangat nak tengok. Tapi nak dapatkan belon daripada clown yang kebetulan ada dekat situ. Clown tu kata, tengok magic show dulu, nanti saya bagi belon.


Tunggu punya tunggu, ada pengumuman kata Upin & Ipin dah ada di pentas. Terus kami semua bergegas ke pentas utama.


Punyalah ramai orang berkerumun. Memandangkan panas, saya decide duduk dalam khemah tengok Upin & Ipin.


Masa ni Hana Alesya dah tertidur. Tak dapatlah dia tengok Upin & Ipin.


Lepas habis show, Upin & Ipin turun pentas untuk salam dan acara ambil gambar. Biasalah ramai peminat, semua kerumun sampai nak dekat pun susah. Haziq mengalah, duduk bawah khemah sambil makan makanan dari goodie bag yang dapat.



Huzein sambil dukung Hadif berhajat juga nak bergambar dekat Upin & Ipin. Saya sambil mengendong Hana Alesya menggigihkan diri jadi tukang ambil gambar. Dapatlah juga Huzien dan Hadif bergambar dekat dengan Upin & Ipin.



Kemudian kami sekeluarga lepak di bawah khemah sambil makan-makan. Masa ni ada acara cabutan bertuah yang dikendalikan oleh Harith Iskander. Memandangkan tak bertuah, tak dapat hadiah pun.



Saya kesiankan Haziq & Hadif sebab tak dapat salam dan bergambar betul-betul dengan Upin & Ipin.
Saya kesiankan Hana Alesya yang tertidur keletihan macam tak tahu apa berlaku hari tu.
Saya kesiankan Huzein sebab sakit gigi tapi terpaksa melayan kami semua.
Kesian.......

2 comments:

zaikulim said...

Zai pun pi gak..tempat keje zai tu..nape tak jumpa erk??he..hee..he

Aishah Megahasz said...

Zai: Aishah tau Zai keje dekat situ jugak hehehehehe... Orang ramai kot mana nak perasan. Pastu semua sibuk dengan aktiviti masing-masing.