Wednesday, March 23, 2011

Bertuahlah Ibu Yang Menyusukan Anak

Saya hanya betul-betul dapat membaca bila anak-anak semuanya sudah tidur. Semalam semasa membelek-belek majalah yang baru dibeli, saya tertarik sangat dengan info yang sedikit tetapi amat bermakna ini.

Sangat bertuah ibu-ibu yang menyusukan anak mereka. Pahala yang dapat bukan sedikit. Dapat pula dengan sekelip mata. Tak perlu bersusah payah, cuma dengan menyusukan anak sahaja.



Sumber: Majalah Nur keluaran April 2011

Antara hak seorang anak apabila dilahirkan adalah:-
1) Diazan/diiqamatkan
2) Diberi nama yang baik maknanya
3) Akikah
4) Diberi makanan yang baik yakni susu ibu


Sumber: Majalah Wanita keluaran April 2011

Anda menyusukan bayi anda? Anda memang bertuah!

4 comments:

Aleyn said...

I sangat envy ngan ibu yg dapat menyusu anak hingga 2 tahun...saya dapat nyusu anak2 paling lama 3 bulan...huhuhu...

Bab Aqiqah pula, inyaAllah akan dijalankan next year...yg kakak dah...

Ps : Cam biasa, I dah klik u nyer Nuff, jom klik2 kay

Myra said...

Aishah...tetiba confuse...2 tahun ke 2 1/2 tahun ek? Anak I May ni cukup 2 tahun....so should i continue sampai 2 1/2 tahun?

Aishah Megahasz said...

Aleyn: Alhamdulillah Aishah masih lagi menyusukan Hana Alesya. Harap sampai dia umur 2 tahun.

Myra: Sebenarnya 2 tahun Aishah rasa. Majalah tu salah..hehehehehe (pandai-pandai saja kata majalah tu salah). Sebab mana-mana pun Aishah baca tulis 2 tahun.

Myra said...

Kan???
So sebulan lebih lagilah....
Sedih rasa nak berhenti menyusu. Anak Myra yg no.3 dulu sampai merajuk ngan Myra....Sedih sgt tgk dia.....:(