Monday, April 11, 2011

April Ini

Rasa berkurun tak menulis blog. Dalam sibuk-sibuk bekerja, menguruskan hal keluarga, pelbagai peristiwa berlaku. Dan alhamdulillah semuanya sekarang berjalan seperti biasa. April ini.....

SAYA:
Telah telah bertukar bos. Bos yang lama pergi bercuti sabatikal, jadi saya dapat bos baru. Baru pun tak baru juga sebab saya pernah bekerja dengan beliau sebelum saya bersama dengan bos yang lama (eh, ayat apakah ini? pusing-pusing). Mudah cerita dulu saya bekerja dengan bos A lepas tu tukar bos B lepas tu tukar balik dengan bos B.

HUZEIN:
Akan memulakan karier baru sebagai pelajar sepenuh masa. Harapnya semua akan berjalan dengan lancar. Sekolah rajin-rajin ye abang!

HAZIQ:
Baru saja lepas ambil test. Tapi saya takut result dia tak elok sebab kami sekeluarga sibuk dengan hal keluarga (mak saya dimasukkan ke wad) dan pelbagai hal lain sampai tak sempat nak ajar dia betul-betul sebelum test. Ok, ibu janji akan suruh abah ajar betul-betul lepas ni...hehehehehe (ibu tak pandai mengajarlah!)

HADIF:
Lepas mak saya dimasukkan ke wad, Hadif dengan rasmilah saya hantar ke Taska. Maka bermulalah episod baru bagi saya dan Hadif. Hari-hari saya akan hantar dia ke Taska. Jadi sekarang saya sudah ada peneman ke tempat kerja. Bila mood dia tak ok, akan ada drama swasta terjadi di depan pintu Taska. Saya pun terpaksa berdrama swasta juga, tinggalkan dia dan laju-laju berlari masuk ke dalam kereta. Kalau tidak, luluh hati tengok dia menangis dan saya sampai lewat ke tempat kerja!

HANA ALESYA:
Sekarang hanya Hana Alesya yang tinggal bersama mak saya. Tak ada lagi kawan bergaduh. Tidak lagi menjadi mangsa buli Hadif. Tapi, bila saya balik kerja bersama Hadif, dia masih lagi dibuli. Isk.....

Itulah kisah saya April ini.

No comments: