Tuesday, April 17, 2012

Cadburry: Share The Happiness

Hari Sabtu Haziq terpaksa ganti sekolah untuk Hari Raya Haji. Jadi, hari Ahad baru kami sekeluarga dapat keluar jalan-jalan. Huzein ajak kami semua ke Penang untuk beli barang keperluan dia menunaikan umrah.

Kebetulan Cadburry ada buat event dekat Queensbay Mall dan saya memang teringin nak ke sana. Dari Facebook Cadburry, sesiapa yang berminat nak beri ucapan atas pentas boleh emelkan maklumat diri dan ucapan. Jika terpilih akan menerima hamper daripada Cadburry. Saya cuba hantar e-mel tapi tak ada reply.

Tak sangka masa dalam perjalanan ke Penang dari Bertam, orang Cadburry telefon minta saya ke Queensbay Mall untuk event tersebut. Terus ajak Huzein ke Queensbay Mall dulu. Seronok tapi berdebar-debar bila memikirkan terpaksa beri ucapan atas pentas.

Muka budak-budak seronok keluar berjalan-jalan.


Memang meriah event anjuran Cadburry ni. Orang sangat ramai. Menambahkan lagi debaran saya untuk berucap di atas pentas.

Untuk pembelian RM10, anda akan diberikan satu kad untuk turut serta dalam permainan yang dianjurkan oleh Cadburry. Satu kad ada 3 peluang untuk main. Kalau bertuah boleh dapat macam-macam hadiah.




Ok, ini saya yang terketar-ketar beri ucapan. Ucapan saya hanya 4 kerat sahaja. Orang lain punyalah panjang berjela. Ucapan saya, saya tujukan untuk anak-anak saya.


Habis berucap terus dapat beg penuh dengan coklat Cadburry. Anak-anak punyalah seronok.


Walaupun dah dapat banyak hadiah coklat, saya beli juga coklat untuk bagi anak-anak main permainan di situ. Beli RM10 saja. Nanti banyak sangat coklat di rumah, anak-anak pun makan banyak, tak bagus.

Hadif beria minta nak makan buah-buahan bersalut coklat ni dari start sampai. Akhirnya dapat juga dia merasa.


Inilah beg dari Cadburry.


Penuh berisi coklat. Macam-macam versi ada.


Habis shopping barang-barang Huzein, kami semua ke Ismail Ikan Bakar di Pantai Seagate. Dah lama tak makan ikan dan kerang bakar di situ. Ikan bakar di sini antara yang terbaik saya pernah rasa.



Nyum.... nyum.... air asam ini yang membuatkan ikan bakar di sini bertambah best. Datanglah cuba.


Weekend yang seronok. Anda bagaimana?

No comments: