Monday, July 23, 2012

Ramadhan Tahun Ini

Rasanya belum terlewat untuk saya mengucapkan Selamat Menyambut Ramadhan buat semua. Hari ini baru merupakan hari ketiga berpuasa.

Tahun ini saya dan keluarga berpuasa di Bertam. Alhamdulillah, lebih dekat dengan tempat kerja dan bolehlah balik rumah dan masak-masak. Kalau boleh tahun ni nak kurangkan ke bazar Ramadhan. Sebabnya, bila ke bazar Ramadhan, semua nak dibeli. Akhirnya nanti mesti ada juga makanan yang terpaksa di buang sebab tak termakan. Nanti lama-lama, mahal jadinya rezeki.

Haziq dan Hadif seronok sebab dapat ikut Huzein ke masjid untuk sembahyang terawih. 
Hadif sibuk minta saya ambil gambar dia dengan lukisan yang dia warnakan di tadika.
Sungguh riang-ria. Harapnya Haziq dapat berpuasa penuh pada tahun ini. Tahun lepas dia tinggal 1 hari sahaja kerana tidak bersahur dan kebetulan hari tu dia duduk di rumah mak saya. Jadi mak saya baik hati, tak sampai hati tengok cucu terjelepok keletihan terus bagi buka puasa. Tahun ini, insyallah saya akan pastikan dia berpuasa penuh.
Suci murni betul muka kamu. Jangan bagi masalah banyak dekat abah bila di masjid ye...hehehehe
Hari pertama saya masak nasi ayam untuk berbuka. Ini hidangan hari kedua, Western sangatlah konon-kononnya. Menu lain pada hari kedua adalah makaroni sup dan fruit salad.
Gambar tak dapat nak tunjuk sebab kelabu, dan tak cantik. Lagipun bulan-bulan puasa ni tak elok tengok gambar makanan sangat...hehehehe.

Selamat berpuasa. Hari ni baru hari ke-3. Ada 27 hari lagi.
Puasa tahun ini, harapnya pahala saya semakin gemuk dan badan saya semakin kurus. Boleh?

2 comments:

Mama Zharfan said...

saya pun nak jd kurus gak heheh

Aishah Megahasz said...

Suzie: Cayok, cayok..insyallah boleh aje di bulan puasa ni.