Thursday, August 30, 2012

Raya 2012 di Penang

Hari Raya kedua selepas Zohor kami bertolak pulang ke Penang dari Ipoh. Kereta banyak, jadi perjalanan pun slow sangat. Sampai di rumah mak saya dalam jam 5.30petang.

Lepas berehat sekejap, dalam jam 6.30petang kami sekeluarga pergi mengunjungi pusara arwah Abah, Tok, Tok Wan dan Mak Teh. Rasa sedih sangat, sampai termenangis. Walaupun cover-cover tapi Haziq perasan dan tanya, "Ibu menangis ke?"

Raya ketiga semua adik-beradik arwah Abah berkumpul di rumah mak saya. Buat makan-makan sikit dan bersembang tentang kenangan lama. Ini baru sebahagian anak dan menantu arwah Tok saya. Paklang, Maklang dan Pakteh tiada dalam gambar.


Bergambar ramai-ramai. Sebahagian anak, menantu, cucu dan cicit arwah Tok.



Bergambar bersama sepupu saya Hilwa. Dia tinggal di Johor sekarang. Dulu masa belum kahwin, kami sama-sama lepak, tinggal di rumah Tok. Sekarang memang susah nak jumpa, jumpa di FB sajalah.


Ini sajalah gambar raya saya bersama dengan mak tahun ini. Tak sempat nak pakai baju cantik-cantik.


Hana Alesya bersama pakcik Irfan.


Hmm...baru saja entry lepas-lepas saya kata raya saya dah kurang meriah sebab dah semakin berusia. Tapi bila dah celebrate raya tahun ini saya rasa saya memang sangat menantikan Hari Raya. Sebabnya masa-masa beginilah saya dapat berjumpa sanak-saudara yang jauh. Setahun sekali pun tak apa. Semoga ikatan terus terjalan dan sentiasa dalam ingatan.

No comments: