Friday, October 12, 2012

Baby Carrier Baru?

Ini bukan keterujaan menyambut Intrenational Babywearing Week 2012 tapi saya rasa saya perlu ada satu Soft Structure Carrier (SSC) dalam simpanan. Bila Farid kawan saya buat tawaran untuk tukar dengan SSC dia, saya terus ajak dia tukar dengan Ring Sling saya.

Inilah SSC baru saya. Saja suka-suka, lagipun saya baru dapat anak saudara baru. Maybe adik saya boleh pakai SSC ini nanti. Kalau suruh pakai Mei Tai takut susah nak belajar pakai pula.


Ini anak saudara saya, Umar. Comelkan. Tapi dia masih lagi di Australia. Insyallah, Raya Haji ni baliklah dia ke Malaysia. Tak sabar nak gomol. Bau baby kecil sangat sedap. Bersiap sedia kamu Umar...hehehehehe

4 comments:

Ms.Rainna said...

salam.. bole bagi link kat mane akak bli carrier ni? tq

Aishah Megahasz said...

Ms. Rainna: SSC ni brand Mei's Mei Tai, tapi Mei's Mei Tai tutup kedai sekejap sekarang. Kalau nak beli SSC yang local brand boleh cuba:-

Jumpsacbaby
Snuggbaby
Neezaneedles
Big Eyes Shop

Semua kedai tu ada jual SSC.

Ummu said...

Salam... Boleh advise tak SSC mana yang ok, share some pros & cons maybe antara snuggbaby, jumpsac & littlepods. Thanks. :D

Aishah Megahasz said...

Ummu: Pada saya, Snunggbaby dan Jumpsac keduanya ok. Kena test pakai sendiri baru tahu kita dan baby selesa atau tidak.

Littlepods tidak masuk dalam kategori SSC sebab bahagian pinggang tak padded. Littlepods boleh dikategorikan sebagai buckle mei tai. Lebih sesuai untuk baby yang ringan.