Friday, January 18, 2013

Buku Adalah Obsesiku

Saya memang gila membaca. Majalah, novel, buku berkaitan kekeluargaan, motivasi atau apa saja memang saya suka. Sekarang ini memandangkan anak-anak sudah besar, obsesi saya terhadap breastfeeding dan babywearing semakin berkurang.

Baru-baru ini saja saya obses membeli barangan make-up. Nasib baiklah sudah berkurangan. Dan obsesi saya terhadap buku dari dulu sehingga sekarang masih lagi menyala-nyala. Ditambah dengan jualan murah akhir tahun, saya asyik membeli buku sampaikan ada yang masih belum saya baca.

Kalau novel saya tidak ada penulis tetap yang saya minat. Asalkan jalan ceritanya menarik cukup bagi saya. Sekarang saya sudah jemu membaca novel sebab jalan cerita lebih kurang sama, kahwin paksa! Bosan! 

Abdul Jalil Ali antara penulis yang saya suka. Corak penulisannya santai dan kadang-kadang boleh buat saya ketawa sendiri. Sedih pun ada juga! Setakat ini beliau sudah mengeluarkan 5 buah buku. 4 sudah berada dalam koleksi saya. Cuma satu saja yang belum, Dari Menara KL. 


Saya akan cuba cari dulu di mana-mana kedai buku. Kalau tak ada, beli online jawabnya. Ini cover buku Dari Menara KL.



Prof. Muhd. Kamil Ibrahim, penulis yang berjaya menyentuh hati saya. Buku beliau yang saya mula membaca adalah Travelog Haji: Mengubah Sempadan Iman. Memang menyentuh perasaan. Ini adalah koleksi buku hasil penulisan beliau. Rasanya semua sudah cukup dalam koleksi saya. Cuma buku Travelog Dakwah: Meniti Hari Esok tiada dalam gambar sebab dipinjam orang.



Dan saya turut terpanggil membeli hasil karya Raudzah/Roza Roslan isteri kepada Prof. Muhd. Kamil Ibrahim. Jangan marah, ke empat-empat buku di bawah belum satu pun sempat saya baca. Insyallah, sedang mencari kelapangan.


Buku Bukan Sekadar Resepi saja belum saya dapat. Masih lagi mencari.


Memandangkan Huzein bakal mendapat baucar buku 1Malaysia, saya harap dapat mengendeng sikit bagi membeli buku-buku untuk saya. Boleh ye?

2 comments:

AkmaFaizal said...

Wah...syioknya banyak buku. Mesti rumah dah ala2 perpustakaan.

Saya buku bnyak..tp banyak yg tak abis baca.huhu

Kena habiskan dulu baru nk mbeli yg baru :)

Aishah Megahasz said...

Akma: Saya pun sama....tak sempat nak baca. Takpe buku tak ada tarikh expired, baca bila senang :D