Thursday, March 21, 2013

Jalan-Jalan Shah Alam/KL

Tanpa perancangan, saya sekeluarga ke Shah Alam & KL hujung minggu lepas. Ingatkan dah tak jadi, tapi pagi Ahad tu terus bungkus baju dan bergegas ke Shah Alam untuk menghadiri kenduri sepupu Huzein. Kebetulan sekolah Haziq cuti peristiwa pada hari Isnin. Gambar pengantin tak ambil sebab kamera tertinggal di kereta dan kebetulan lepas makan hujan turun dengan lebatnya. Lepas makan terus cabut ke rumah adik untuk berehat. 

Malam itu kami menginap di Hotel De Art di Seksyen 7, Shah Alam. Gambar hotel pun tak tak ambil. Bilik yang kami menginap adalah seperti di bawah. Gambar cilok dari Facebook Hotel De Art.


Penginapan adalah percuma sebab sebelum ini saya menang dalam peraduan yang dianjurkan di Facebook Hotel De Art.

Malam itu kami berjalan-jalan di I-City Shah Alam. Awal pagi lepas sarapan, terus check out dari hotel. Maka bermulalah misi mengutip hadiah.

Tempat pertama yang kami pergi adalah pejabat Karangkraf. Haziq teman saya masuk ke dalam. 



Kemudian terus ke pejabat Berita Publishing untuk ambil hadiah di sana pula. Gambar lupa nak ambil. Destinasi terakhir untuk mengambil hadiah adalah Kota Damansara.  Ambil hadiah untuk peraduan My Chef. Gambar ini diambil oleh staf My Chef dan dimuatkan di Facebook My Chef. Muka baru bangun tidur dalam kereta.


Hadiah yang saya collect nanti saya share dalam entry yang lain ye.

Bila dah sampai ke Kota Damansara, maka tidak sahlah jika tidak singgah di Ikea. Inilah salah satu sebab kenapa saya suka ke Ikea. Dapat makan meatball yang sedap. Ini belum lagi karipap. Satu dozen saya beli untuk di bawa pulang.


Bila lagi nak ke sana? Entahlah, kalau cuti sekolah memang rasa malas sangat nak ke KL. Ramai sangat orang. Kalau ada rezeki, sampailah lagi kami ke sana.

No comments: