Friday, June 21, 2013

Baju Raya

Overnya mak budak sorang ni, puasa pun belum start lagi tapi sibuk cerita pasal baju raya. Saya memang suka buat persediaan awal. Memandangkan tailor start bulan 5 dah tak ambil tempahan untuk baju raya, jadi saya beli kain awal untuk buat baju sedondon saya, mak dan Hana Alesya. 

Tahun ini warna tema untuk baju raya saya adalah purple gelap. Kain adalah seperti di bawah. Susah juga nak dapat kain ni. Baru nak frust sebab kain dah habis stok dan terpaksa pilih yang lain. Tiba-tiba, kain ini ada pula. Laju-laju saya order 10 meter. Kain sudah saya hantar kepada tailor. Tunggu siap saja. Hari Raya ini saya bakal berboria bersama emak dan Hana Alesya.


Baju raya yang di bawah di beli dari Thepoplook kelmarin. Huzein yang belanja dan warna pun dia yang pilihkan. Saya terima dengan hari terbuka. Terima kasih! Agaknya bila dan puasa nanti, berat badan pun dah turun sedikit saya bakal nampak lebih cun macam model di bawah :D


Baju kasual untuk anak-anak pun saya sudah beli. Beli sedikit-sedikit masa sales. Tinggal baju melayu untuk Haziq dan Hadif saja yang belum beli. Beli yang siap sahaja. Insyallah gaji minggu depan dah boleh beli baju melayu untuk mereka.

Saya malas nak buat persiapan lambat. Nanti bulan puasa anak-anak letih berpuasa. Takkan nak heret semuanya bawa membeli barang. Kesian anak-anak. Saya pun kesian juga sebab tak larat nak kepung anak-anak, sudahlah berpuasa.

Ok, itu saja cerita saya pasal baju raya. Tak sabar tunggu bulan puasa!

3 comments:

Mama Zharfan said...

jelesnya..me lom beli bj raya...

Merlyn Hasshim said...

angin TPL minggu ini.. me beli Petunia utk raya

Aishah Megahasz said...

Minggu depan TPL keluarkan lagi design baru untuk baju raya. Jom beli lagi #pengsan