Wednesday, October 16, 2013

Aidiladha 2013: Kenangan Di Masjid

Hari Raya Haji tahun ini saya beraya dulu di Ipoh, di rumah mertua saya. Tahun ini mak dan bapa mertua saya turut serta dalam acara korban yang diadakan di masjid berdekatan rumah.


Orang memang ramai di masjid maklumlah tahun ini sahaja di masjid ini berbelas ekor lembu dikorbankan. Masa ni semua orang tengah tengok lembu dikorbankan. Saya memang tak berani nak pergi dekat-dekat.


Lembu di belakang Haziq adalah lembu korban bahagian Atok dan Opahnya. Sudah selamat dikorbankan dan sedang menunggu untuk sesi melapah dan dibahagi-bahagikan.


Memang ramai yang turun padang untuk membantu melapah dan membahagi-bahagikan daging lembu.


Ini kepala lembu yang telah siap dilapah. Tersusun elok pulak tu.


Saya dan anak-anak bergambar bersama Atok dan Opah. Kali ini saya tak dapat pakai baju raya sebab tak muat. Pakai baju mengandung zaman saya mengandungkan Haziq dulu.


Penat berdiri, saya ke masjid dan duduk di tangga masjid. Hana Alesya sibuk nak berposing bagai.



Huzein yang tak berapa nak redho diambil gambar. Dia memang tak suka bergambar.


Lepas Zohor kami sekeluarga pulang ke Penang untuk berhari raya bersama mak saya pula.

1 comment:

Mama Zharfan said...

part tak suka bergmbr..sama jer perangai mcm my hubby hehheh