Wednesday, October 16, 2013

Penyampaian Hadiah Peraduan Mencari Dan Menang Anjuran FAMA Pulau Pinang

Minggu lepas saya telah dijemput ke penyampaian hadiah dalam Peraduan Mencari dan Menang anjuran FAMA Pulau Pinang. Acara diadakan sekali dengan perasmian Karnival 1 Malaysia Best Wilayah Utara di AEON Jusco, Bandar Perda.

Seramai 5 pemenang utama telah dipilih dan hadiah diberi berdasarkan cabutan bertuah. Memang suspen sebab tak tahu saya bakal menang hadiah yang mana satu. 


Acara bermula pada jam 3.00 petang dan perasmian dibuat oleh YBhb. Tan Sri Dato' Paduka Hj. Badruddin Aminudin, Pengerusi FAMA.


Selain acara pentas (termasuk kuiz, peraduan mewarna dan lain-lain lagi), ada juga gerai-gerai yang menawarkan produk buatan Malaysia dibuka. Boleh beli produk-produk tersebut dengan harga murah daripada biasa.


Saya ke AEON Jusco, Bandar Perda ditemani oleh Huzein selaku jurugambar peribadi.....hehehehehe dan Hana Alesya.


Budak comel seorang ni memang tak boleh duduk diam.


Acara dimulakan dengan perasmian. Nasib baik tak ada ucapan panjang-panjang. Kalau tidak mesti boring.



Habis saja perasmian, terus diadakan penyampaian hadiah. Apabila cabutan dibuat, saya telah memangi sebuah kamera Samsung.



Inilah abang yang bertuah dapat TV. Slogan yang dia buat pun memang menarik.


DJ sepanjang acara adalah salah seorang peserta musim lepas Raja Lawak. Saya tak ingat nama dia.


Hana Alesya sibuk nak posing dengan hadiah yang saya dapat. Bukan main lagi, macam dia yang menang.


Ini dia pemenang yang sebenar. Aduh! Perut nampak begitu besar walaupun baru 5 bulan lebih.


Semua pemenang juga diberikan satu beg berisi produk-produk keluaran AgroMas. Boleh tahan banyak juga barang yang ada di dalam beg.



Ini goodie bag yang diberikan kepada semua yang menonton upacara perasmian. Saya pun diberikan satu juga.


Sebelum balik, kami melihat-lihat produk yang dijual di karnival ini. Banyak produk yang menarik. Salah satu yang saya beli adalah tablet ikan haruan ini. Boleh  makan masa dalam pantang nanti.


Sampai sekarang belum sempat nak godek-godek lagi kamera sebab sibuk dengan anak-anak exam dan Hari Raya Haji. Nanti bolehlah bawa bercuti ke Langkawi.

Memang tak sabar nak ke Langkawi. Saya sudah confirmkan tarikh dengan pihak travel agent yang dilantik oleh Friso. Lagi lega sebab tak perlu tambah duit; saya bawa lebih seorang anak kerana pakej yang saya menangi cuma untuk 2 dewasa dan 2 kanak-kanak. Pakej yang diberi pun bagi saya sangat mewah. Kalau saya pergi sendiri, rasanya ambil ikut bajet saja. Alhamdulillah, tak sabar nak bawa anak-anak bercuti!

No comments: